Dzieci są bardzo szczególną grupą klientów. Z jednej strony ich niekończące się potrzeby sprawiają, że łatwo je przekonać do konkretnych produktów, zaś z drugiej strony trudnością jest fakt, że nie dysponują własnymi pieniędzmi przeznaczonymi na zakupy. Taka dwojaka sytuacja stawia przed przedsiębiorcami dość trudny problem. Chcąc dotrzeć z ofertą produktową do najmłodszych, muszą przekonać zarówno właściwych adresatów, jak i ich rodziców. W takiej sytuacja najbardziej skuteczne są ciekawe gadżety reklamowe, które pobudzą zainteresowanie ofertą konkretnych firm.
Jak dotrzeć do najmłodszych konsumentów
Producenci, którzy swoją ofertę kierują do najmłodszej części społeczeństwa, muszą prowadzić podwójną kampanię reklamową. Jej adresatami będą właściwi klienci, czyli dzieci, a także ich rodzice decydujący o tym, co im kupić. Nierzadko nawet rodzice są zdecydowanie bardziej zainteresowani kupnem konkretnych produktów, aniżeli dzieci. Taka sytuacja ma miejsce wówczas, gdy reklamowanymi produktami jest zdrowa żywność przeznaczona dla najmłodszych. Nie zawsze jest ona atrakcyjna wizualnie i smakowo, a jej największym atutem jest wartość odżywcza. W takim wypadku reklama ma zachęcić dzieci do jedzenia zdrowych produktów spożywczych, a ich rodziców do kupienia promowanych artykułów.
Zdecydowanie dużą zachętą do skorzystania z oferty są różnorodne Upominki reklamowe. W opisanym wyżej przypadku idealnie sprawdzają się niewielkie próbki artykułów spożywczych, które pozwolą konsumentom na przetestowanie ich wartości. Tego rodzaju mini opakowania mogą również pozwolić na sprawdzenie ewentualnej reakcji alergicznej na określone składniki produktów.
Upominki reklamowe w formie zabawek
Bardzo często specjaliści od reklamy stosują różnorodne formy dotarcia do dorosłej części konsumentów poprzez ich dzieci. Takie działania reklamowe są stosowane przede wszystkim podczas imprez masowych, uroczystości lokalnych, festynów oraz innych imprez plenerowych. Tu istotną rolę odgrywają różnorodne upominki reklamowe dla najmłodszych, takie jak kolorowe balony, maski, papierowe korony i inne drobne zabawki. Aby przyniosły one duży skutek reklamowy, koniecznym jest wykonanie na nich odpowiedniego nadruku reklamowego. Gdy zabawki promocyjne będą długo służyły dzieciom, ich rodzice będą podświadomymi odbiorcami nadrukowanych przekazów reklamowych.
Leszek mówi :
Pendrive z nadrukiem